1. ຊື່ຫຼັກສູດ
-
- ພາສາລາວ: ຫຼັກສູດ ປະລິນຍາໂທ ວິທະຍາສາດ ສາຂາ ຟີຊິກສາດນໍາໃຊ້
- ພາສາອັງກິດ: Master of Science Program in Applied Physics
2. ຊື່ປະກາສະນີຍະບັດ
- ປະລິນຍາໂທວິທະຍາສາດ ສາຂາ ຟີຊິກສາດນໍາໃຊ້
- ປທວ. ຟຊນຊ
- Master of Science in Applied Physics
- M. A.Ph.
3. ໜ່ວຍງານຮັບຜິດຊອບຫຼັກສູດ
ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ, ຄະນະວິທະຍາສາດທຳມະຊາດ, ພະແນກ ສຶກສາຫຼັງປະລິນຍາຕີ ແລະ ພາກວິຊາຟີຊິກສາດ
ໂທລະສັບ: 021 770 173, 020 55120723, 02022203337, 02058621864
ແຟກ: 021 770 173
ອີເມລ: np.volachack@gmail.com; singsoupho@nuol.edu.la
4. ປັດຊະຍາ
ເພື່ອຕອບສະໜອງຕາມແນວທາງນະໂຍບາຍຂອງພັກ ແລະ ລັດຖະບານ, ອີງຕາມແຜນຍຸດທະສາດ ແລະ ແຜນພັດທະນາການສຶກສາຂອງກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ໃນການພັດທະນາບຸກຄະລາກອນທາງດ້ານວິທະຍາສາດ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີເພື່ອຮັບໃຊ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງປະເທດ. ການສ້້າງຫຼັກສູດຟີຊິກສາດນໍາໃຊ້ ກໍ່ແມ່ນໜຶ່ງໃນແຜນພັດທະນາທາງດ້ານບຸກຄະລາກອນ ເພື່ອຕອບສະໜອງແຜນພັດທະນາເສດ ຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ, ຫຼັກສູດນີ້ມີເປົ້າໝາຍເພື່ອສ້າງ ແລະ ພັດທະນານັກສຶກສາ ແລະ ນັກຄົ້ນຄວ້າໃຫ້ກາຍເປັນນັກວິຊາການດ້ານ ຟີຊິກສາດນຳໃຊ້ ພ້ອມທັງໃຫ້ເປັນນັກວິຊາການທີ່ມີ ຄວາມຮູ້-ຄວາມສາມາດ, ຄຸນສົມບັດສິນທໍາປະຕິວັດ, ລະບຽບວິໄນ, ຫົວຄິດປະດິດສ້າງ, ຄວາມສັດຊື່ບໍລິສຸດ, ແນວຄິດຮັກຊາດ ແລະ ຮັກອາຊີບ. ສ້າງນັກສຶກສາໃຫ້ເປັນນັກວິທະຍາສາດທີ່ມີຄຸນນະພາບ, ສາມາດເຮັດການຄົ້ນຄວ້າວິທະຍາສາດ ແລະ ເປັນທີ່ຍອມຮັບຂອງສັງຄົມຢູ່ພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງ ປະເທດ.
5. ຈຸດປະສົງຂອງຫຼັກສູດ
– ເພື່ອສ້າງນັກສຶກສາໃຫ້ເປັນຜູ້ສະຫງວນມັກໃນການຄົ້ນຄ້ວາສຶກສາຮຽນຮູ້ວິທະຍາສາດ, ໃຫ້ກາຍ ເປັນນັກວິຊາການທາງດ້ານວິທະຍາສາດ, ມີຫົວຄິດປະດິດສ້າງ, ສາມາດວິເຄາະ ແລະ ແກ້ໄຂບັນຫາດ້ວຍເຫດ ດ້ວຍຜົນຕາມຫຼັກວິທະຍາສາດ. ຮູ້ນໍາໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີເຂົ້າໃນວຽກງານຕົວຈິງ, ສາມາດຕິດ ຕາມຄວາມຈະເລີນກ້າວໜ້າທາງດ້ານວິທະຍາສາດ ເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ນະວັດຕະກໍາຢູ່ໃນພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ.
– ສາມາດໝູນໃຊ້ຄວາມຮູ້ເຂົ້າໃນຂົງເຂດ ວຽກງານ ຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ຂະແໜງການວິທະຍາສາດ, ເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ນະວັດຕະກໍາ, ຂະແໜງການໄຟຟ້າ ແລະ ອີເລັກໂຕຣນິກ, ດ້ານພະລັງງານ, ດ້ານສິ່ງແວດລ້ອມ, ຂະແໜງອຸດສະຫະກໍາ ແລະ ສາມາດພັດທະນາການເປັນຄູສອນໄດ້.
– ເປັນນັກຄົ້ນຄວ້າວິທະຍາສາດ ແລະ ສາມາດໄປສຶກສາຕໍ່ໃນລະດັບປະລິນຍາເອກ ທີ່ສູງຂຶ້ນໄດ້ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ.
6. ຜົນການຮຽນຮູ້ ແລະ ອາຊີບທີ່ສາມາດປະກອບໄດ້ພາຍຫຼັງສຳເລັດການສຶກສາ
6.1. ຜົນການຮຽນຮູ້
- ດ້ານຄວາມຮູ້: ພາຍຫຼັງທີ່ຮຽນຈົບຫຼັກສູດນີ້ ນັກສຶກສາສາມາດ:
- ເຮັດການທົດລອງ, ການນໍາໃຊ້ເຄື່ອງມື ແລະ ອຸປະກອນທາງດ້ານວິທະຍາສາດໄດ້ຕາມຈຸດປະສົງ, ແລະ ຕິດຕາມຄວາມກ້າວໜ້າວິຊາການທາງດ້ານວິທະຍາສາດ.
- ສ້າງສິ່ງປະດິດໃໝ່ຈາກຜົນງານການຄົ້ນຄວ້າວິທະຍາສາດ, ກວດສອບຄຸນສົມບັດຂອງວັດສະດຸ.
- ສໍາຫຼວດດ້ານທໍລະນີສາດ, ດ້ານວິສະວະກໍາທໍລະນີ, ຊັບພະຍາກອນທໍາມະຊາດ ແລະ ສິ່ງແວດ ລ້ອມ.
- ສໍາຫຼວດດ້ານລັງສີວິທະຍາໃນສິ່ງແວດລ້ອມ ແລະ ນໍາໃຊ້ລັງສີເຂົ້າໃນດ້ານກະສິກໍາ, ດ້ານອຸສະຫະກໍາ ແລະ ໃນທາງການແພດ.
- ດ້ານທັກສະ:
- ນໍາໃຊ້ໃນການແກ້ໄຂບັນຫາວິທະຍາສາດ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີ ຢ່າງມີລະບົບ.
- ເຮັດວຽກເປັນໝູ່ຄະນະ, ການສື່ສານ, ຄົ້ນຄິດຢ່າງມີວິຈາລະນະຍານ ແລະ ທັກສະໃນການຄົ້ນຄວ້າ.
- ດ້ານການນໍາໃຊ້:
- ນໍາໃຊ້ຄວາມຮູ້ທາງດ້ານຟີຊິກສາດ ເຂົ້າໃນການປະກອບອາຊີບຕາມຂະແໜງການຕ່າງໆ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ແລະ ແກ້ໄຂບັນຫາທາງທໍາມະຊາດທີ່ເກີດຂື້ນ.
- ດຳເນີນການສໍາຫຼວດ ດ້ານທໍລະນີສາດ, ດ້ານວິສະວະກໍາທໍລະນີ, ຊັບພະຍາກອນທໍາມະຊາດ ແລະ ສິ່ງແວດລ້ອມ.
- ນໍາໃຊ້ລັງສີວິທະຍາເຂົ້າໃນດ້ານກະສິກໍາ, ດ້ານອຸສະຫະກໍາ ແລະ ໃນທາງການແພດ.
- ສ້າງສິ່ງປະດິດໃໝ່.
- ດ້ານທັກສະທາງສັງຄົມ:
- ມີຈັນຍາບັນ ແລະ ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບສູງຕໍ່ໜ້າທີ່ວຽກງານ, ມີນໍ້າໃຈຮັກຊາດ, ຮັກສີ່ງແວດລ້ອມແບບຍືນຍົງ.
- ນຳໃຊ້ເທັກໂນໂລຊີ, ສະແດງຄວາມຄິດເຫັນດ້ານວິຊາການ,ໃຫ້ຄຳປຶກສາດ້ານວິຊາການ, ຖ່າຍທອດຄວາມຮູ້ໃຫ້ກັບສັງຄົມ ແລະ ເພື່ອນຮ່ວມງານ.
6.2 ອາຊີບທີ່ສາມາດປະກອບໄດ້ພາຍຫຼັງສຳເລັດການສຶກສາ
- ເປັນນັກວິຊາການ ດ້ານຟີຊິກສາດ ເຊັ່ນ: ເປັນຄູ-ອາຈານ, ທີ່ປຶກສາ ແລະ ນັກຄົ້ນຄ້ວາວິໄຈ.
- ເປັນພະນັກງານລັດ ໃນສະຖາບັນການສຶກສາໃນລະດັບຕ່າງໆ, ບັນດາກະຊວງທີ່ມີຂະແໜງການກ່ຽວຂ້ອງກັບຟີຊິກສາດ ເຊັ່ນ: ສະຖານີໄຟ້າ, ເຂື່ອນໄຟຟ້າ, ສະຖານທີ່ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບພະລັງງານໄຟຟ້າ, ພະລັງງານທົດແທນ, ກົມມາດຕະຖານ, ພະແນກລັງສີ.
- ນອກຈາກນັ້ນ, ຍັງສາມາດປະກອບອາຊີບເຂົ້າໃນພາກສ່ວນເອກະຊົນ ເຊັ່ນ: ທຸລະກິດທາງ ອຸປະກອນອີເລັກໂຕຣນິກ, ບໍລິສັດທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບ, ອຸດສະຫະກຳການບໍລິການ, ເຄື່ອງມືການແພດ ແລະ ອື່ນໆ.
7. ກໍານົດເວລາການເປີດສອນ
ດຳເນີນການຮຽນ-ການສອນນັບແຕ່ ສົກສຶກສາ 2020-2021 ເປັນຕົ້ນໄປ. ໃນແຕ່ລະຊຸດຮຽນ ພາຍຫຼັງສຳເລັດການສຶກສາຈະໄດ້ປະເມີນຄຸນນະພາບ ຂອງການສຶກສາ ເພື່ອປະມວນ ສະຫຼຸບຖອດຖອນບົດຮຽນ.
8. ຄາດຄະເນແຜນການຮັບນັກສຶກສາ
ຮັບນັກສຶກສາ ແຕ່ 10 ຫາ 20 ຄົນ
ສົກສຶກສາ | ປີ 1 | ປີ 2 | ລວມ | ຄາດຄະເນນັກສຶກສາຈະຈົບ |
2020-2021 | 20 | 20 | ||
2021-2022 | 20 | 20 | 40 | 20 |
9. ຄຸນສົມບັດຂອງນັກສຶກສາ
ຜູ້ເຂົ້າສຶກສາ ຕ້ອງມີເງື່ອນໄຂດັ່ງນີ້:
9.1. ສຳລັບນັກສຶກສາ
- ຈົບປະລິນຍາຕີ ທາງດ້ານວິທະຍາສາດ ສາຂາ: ຟີຊິກສາດ, ຄູຟີຊິກສາດ, ວິສະວະກໍາສາດ ແລະ ຈົບວິທະຍາໄລຄູສາຍຄູທໍາມະຊາດ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ.
- ນັກສຶກສາທີ່ຮຽນຈົບ ມີຄະແນນສະສົມສະເລ່ຍລວມ (CGPA) 3.00 ຂຶ້ນໄປຮຽນຕໍ່ໄດ້ເລີຍ, ຖ້າມີຄະແນນສະສົມສະເລ່ຍ (CGPA) ຕໍ່າກວ່າ 3.00 ຕ້ອງໄດ້ຜ່ານການເຮັດວຽກງານກ່ຽວກັບວິຊາສະເພາະທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຢ່າງໜ້ອຍ 2 ປີ.
- ມີລະດັບພາສາອັງກິດໃນລະດັບເຂົ້າໃຈ ອ່ານ, ຂຽນ ແລະ ຊອກຄົ້ນບົດຮຽນໄດ້.
- ມີຄວາມສາມາດໃນການປະຕິບັດພັນທະຄ່າຮຽນ.
- ມີສຸຂະພາບແຂງແຮງດີ.
9.2. ສຳລັບພະນັກງານ
- ຖ້າເປັນພະນັກງານຕ້ອງມີໃບອະນຸຍາດລາພັກມາຮຽນຈາກກົມກອງ, ຖ້າຮຽນຕາມລະບົບຮຽນ ເຕັມເວລາ.
- ມີຄວາມສາມາດໃນການປະຕິບັດພັນທະຄ່າຮຽນ.
- ມີສຸຂະພາບແຂງແຮງດີ.
10. ວິທີການຄັດເລືອກຜູ້ເຂົ້າສຶກສາ
ອີງຕາມຂໍ້ກຳນົດວ່າດ້ວຍການຮັບນັກສຶກສາເຂົ້າສຶກສາໃນລະດັບປະລິນຍາໂທຂອງມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ ຫຼື ຂອງຄະນະວິທະຍາສາດທຳມະຊາດ ດັ່ງນີ້:
- ນັກສຶກສາຕ້ອງປະກອບເອກະສານຄົບຖ້ວນຕາມທີ່ຄະນະວິທະຍາສາດກຳນົດໄວ້.
- ມີການສອບເສັງ ແລະ ສໍາພາດ.
- ລາຍງານຜົນການສອບເສັງ ໃຫ້ຫ້ອງການ ການສຶກສາຫຼັງປະລິນຍາຕີ ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ ເພື່ອຂໍອະນຸມັດຮັບເອົານັກສຶກສາເປັນທາງການ.
11. ການຈັດຕັ້ງການຮຽນ – ການສອນ
- ການຈັດຕັ້ງການຮຽນແບບເຕັມເວລາຄື 2 ປີ ຫຼື 2 ສົກຮຽນ (4 ພາກຮຽນ) ແຕ່ບໍ່ເກີນ 3 ປີ ຫຼື 6 ພາກຮຽນ. ໃນນັ້ນ ໜຶ່ງສົກຮຽນແບ່ງອອກເປັນ 2 ພາກຮຽນ, ໜຶ່ງພາກຮຽນມີ 5 ເດືອນ (20 ອາທິດ) ແລະ ໃຫ້ມີໄລຍະຮຽນຕົວຈິງ 16 ອາທິດ (ມີພັກແລ້ງ).
- ສອນຕາມລະບົບໜ່ວຍກິດ, ຕາມລາຍວິຊາທີ່ໄດ້ກໍານົດໄວ້ໃນແຜນການຮຽນລວມທັງໝົດແມ່ນ 45 ໜ່ວຍກິດ.
- ໜຶ່ງອາທິດຮຽນແຕ່ວັນຈັນ ເຖິງ ວັນສຸກ, ໜຶ່ງວັນຮຽນສູງສຸດບໍ່ເກີນ 7 ຊົ່ວໂມງ, ຊົ່ວໂມງຮຽນ ແມ່ນ 50 ນາທີ.
- ມີການໄປທັດສະນະສຶກສາ ເພື່ອສຶກສາ ແລະ ແລກປ່ຽນບົດຮຽນຕາມສະຖານທີ່ໆກ່ຽວຂ້ອງກັບວິຊາສະເພາະ ຢູ່ພາຍໃນ ຫຼື ຕ່າງປະເທດ.
12. ໄລຍະເວລາການສຶກສາ
ໃຊ້ຫຼັກສູດລະບົບ 2 ປີ (4 ພາກຮຽນ) ບໍ່ເກີນ 3 ປີ (6 ພາກຮຽນ).
13. ການກຳນົດໜ່ວຍກິດໃນແຜນການຮຽນການສອນ
ໂຄງສ້າງຫຼັກສູດລະດັບປະລິນຍາໂທນີ້ ແມ່ນການສຶກສາທີ່ເນັ້ນໜັກໃສ່ການຮຽນ ແລະ ຄົ້ນຄວ້າວິໄຈໂດຍມີການຂຽນບົດວິທະຍານິພົນ,
ດັ່ງມີລາຍລະອຽດກ່ຽວກັບໜ່ວຍກິດດັ່ງລຸ່ມນີ້:
13.1. ຈຳນວນໜ່ວຍກິດໃນແຕ່ລະໝວດວິຊາ
1.) ໝວດວິຊາສະເພາະ: 29 ໜ່ວຍກິດ
2.) ໝວດວິຊາເລືອກ: 4 ໜ່ວຍກິດ
3.) ໝວດວິທະຍານິພົນ: 12 ໜ່ວຍກິດ
ໜ່ວຍກິດລວມທັງໝົດ: 45 ໜ່ວຍກິດ
13.2. ແຜນການຈັດຕັ້ງການຮຽນ–ການສອນແຕ່ລະປີ, ແຕ່ລະພາກຮຽນ
ປີ I (ພາກຮຽນ 1):
ລະຫັດວິຊາ | ລາຍວິຊາ | ໜ່ວຍກິດ |
207PO121 | ແນວທາງການເມືອງຂອງ ສປປ ລາວ | 2(2-0-4) |
207MA121 | ຄະນິດສາດສໍາລັບຟີຊິກ | 3(2–2-5) |
207SC121 | ທາດເຄິ່ງຊັກນໍາ | 3(2-2-5) |
207MT121 | ກົນລະສາດ-ຄວາມຮ້ອນ | 3(2-2-5) |
ລວມ | 11(8–6–19) |
ປີ I (ພາກຮຽນ 2)
ລະຫັດວິຊາ | ລາຍວິຊາ | ໜ່ວຍກິດ |
207EM121 | ໄຟຟ້າ-ແມ່ເຫຼັກ | 3(2-2-5) |
207SN121 | ສຳມະນາ | 1(0-3-1) |
207TL121 | ເທັກນິກການທົດລອງ | 3(1-4-4) |
207OP131 | ແສງສະຫວ່າງ | 3(2-2-5) |
207PR131 | ໂປຣແກຣມວິເຄາະຂໍ້ມູນ | 1(0-3-1) |
ລວມ | 11(5-14-16) |
ປີ II (ພາກຮຽນ 1)
ລະຫັດວິຊາ | ລາຍວິຊາ | ໜ່ວຍກິດ |
207MP221 | ຟີຊິກແຜນໃໝ່ | 3(2-2-5) |
207QM221 | ກົນລະສາດຄວັນຕໍາ | 3(3-0-6) |
207EL221 | ອີເລັກໂຕຣນິກ | 3(2-2-5) |
207RM221 | ວິທີການຄົ້ນຄວ້າ | 2(1-3-3) |
ລວມ | 11(8-7-19) |
ປີ II (ພາກຮຽນ 2)
ລະຫັດວິຊາ | ລາຍວິຊາ | ໜ່ວຍກິດ |
207TH231 | ວິທະຍານິພົນ | 12(0-0-36) |